«What are your achievements?»

разработка урока по теме «What are your achievements?»

Содержимое разработки

Государственное казённое общеобразовательное специальное учебно-воспитательное учреждение города Октябрьска Самарской области

(ГКО СУВУ г. Октябрьска)

















Открытый урок по английскому языку

Класс: 7

Тема: «What are your achievements?»











Учитель:

Завьялова О.Ю.

















Ход урока


1. Организационная часть

Контроль посещаемости. Проверка готовности к уроку.

- Good morning boys and girls! (Good morning!)

- I'm glad to see you! (We are glad to see you too!)

- How are you? (We are fine, thanks!)

- Who is absent today?

- Who is on duty?

- Are you ready to start?

2Целеполагание

Today we’ll tell about your achievements, the theme of our lesson “What are your achievements?”

Today we are going to learn new words connected with this theme, speak about your achievements and do many interesting tasks! Let us start our lesson!

3. Основная часть

Речевая разминка

-It is difficult to imagine our life without activities! We create and do something every minute of our life. What are you good at? Учащиеся отвечают на вопросы

You have different hobbies and want to be the best. But to speak about your goals and achievements we’ll have to learn new words and do many interesting tasks.

Изучение нового учебного материала.

Look at the books, page 26. Here you see the new words. Do you know the translation of some of them? How can we translate them? Pay attention that below these words are used in the sentences and word combinations. Let’s try to translate them and guess the meaning of the words.

В упражнении происходит презентация лексических единиц и первичная автоматизация лексических навыков.

Now I give you the cards with Russian and English words. You should find their pairs. (Приложение 1)

Фонетическая отработка лексики по теме

- Thank you, my friends! Now let's read the words in chorus and then on chain.

Very good for you! Now we know the translation of the new words.

Please, read the children’s stories about their achievements.

В упражнении семантизируются новые ЛЕ. Отрабатывается произношение новых слов. Учащиеся догадываются о значении некоторых слов по словообразованию и по аналогии с русским языком.

Совершенствование навыков говорения.

British children write about your favourite activities? What do they write ( упр. 2 стр.27)

При выполнении упражнения учащиеся должны правильно употреблять глаголы в Present Perfect и Past Simple. 

 Why did Russian schoolchildren win? Are their teachers happy? Are their parents happy?

And now your task is to make up dialogues. Every pair must make up their dialogues.

4. Закрепление изученной лексики

Now I want you to do some tasks to check up how you remembered the new words.

Let’s guess the crosswords. (Приложение 2)

5. Рефлексия

Thank you for the interesting conversation.

What do you think about our lesson?

What do you like?

Your home task will be to write about your achievements.

Thank you, good – bye.









Приложение



Hard

An ability

To set a record

An achievement

To try hard

An ambition

Top

Championships

To go in for

Cartoon

Gold

Cartoonists

An award

Necessary

Medal

Bronze

Professional




































Способность

Правильно, как следует

Установить рекорд

Чемпионат

Лучший, высший

Достигать, добиваться

Очень стараться

Награда

Необходимый

Бронза

Медаль

Профессиональный

Достижение

Художник-юморист






































Вопросы к кроссворду:





По горизонтали:

1. способность

2. чемпионат

3.медаль

4. золото

5. профессиональный

6. бронза

7. лучший
















































По вертикали:

1. достижение

2. необходимый

3. правильно

4. награда

5. цель

6. упорно

7. рекорд

8. художник-юморист






































Сохранить у себя:
«What are your achievements?»

Получите свидетельство о публикации сразу после загрузки работы



Получите бесплатно свидетельство о публикации сразу после добавления разработки