Разработка урока-игры " Lets play English"

Данная разработка урока-игры для учащихся 5 класса, повторение по теме "Work and play".

Содержимое разработки

Урок-викторина"Let's play English"(5класс) 27.11.2018г.

Цель:. закрепление имеющихся знаний в области английского языка посредством игровой ситуации. развитие речи учащихся, обобщение знаний учащихся, полученных на уроках английского языка.

Задачи:

  1. Дать учащимся проявить свои творческие способности

  2. умение выслушать друг друга, развивать умение работать в коллективе и принимать совместное решение

  3. воспитывать уважение к культуре своей страны и стран изучаемого языка. Воспитать чувство сплоченности, сотрудничества.

Оформление кабинета:

Презентация: (название викторины «Let's play English», перечень конкурсов.)

Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор.

Ход викторины

1. Организационный момент. Приветствие.

Teacher: Good afternoon, children and our guests!! I’m glad to see you, sit down, please. Today we will have a competition. Now we shall organize a competition called " Let's play English ”. Two teams will take part in our competition-game. Teacher: Divide into two groups, please.Приветствие команд:

Group 1: We are happy to see you! Group 2: We are glad to see you!

It’s time to introduce yourselves. Who is the captain of the 1st team?

P1: I’m the captain of the team. The name of our team is "Stars”.

Teacher: Who is the captain of the 2nd team?

P2: I’m the captain of the team. The name of our team is "Friends”. (Состав командих названия определяются заранее).

Teacher: Today all of you have a good chance to improve your English during the game. I have invited a competent jury to count the points. The members of our jury are your teachers ___________________. Now I’m going to teach you how to play this game.

The game has 8 contests, they are:

  1. The ABC game.

  2. Rhythmic words.

  3. The odd word.

  4. A magic 5.

  5. Listen and remember”.

  6. «Sentences». The right choice.

  7. . "Hidden words”. Captain’s competition. Solve the riddles.

  8. Agree or disagree”.

  9. "Parts and wholes”.

  10. «Read and match”.

Well, I wish you success. Be active, honest and helpful! Teacher: Девизом нашей игры может стать изречение, которое вы сможете прочесть, разгадав ребус. Вы видите зашифрованные слова девиза. Давайте разгадаем.(Ответ: One for all and all for one) Проведение игры. Конкурсы. Конкурс 1.

Teacher: We will work in teams. The first team, you are welcome, please. And now we come to the 1st contest of the game called "The ABC game”. Kids, you’ll get some letters from the English alphabet. You must put the letters in the right order, so as to get the name of the English-speaking country. You have 1 minute at your disposal. Each team can get 5 points.

(Карточки с буквами: 1. Е, N, G, L, A, N, D.        2. A, M, E, R, I, C, A).

The first team, you are welcome, please



Конкурс 2. «Рифмующиеся слова».

Teacher: Our second task is to find rhythmic words to the following words.Piсtures will help you.

Log (frog) Ten(pen) House(mouse) Box(fox)
Hat(cat) Grey(they) Grass(class) Never(clever)

Конкурс 3. Underline the odd word (Подчеркни лишнее слово):

1) bus, car, classmate, bike

2) September, October, Winter, November

3) never, time, often, sometimes

5) winter, nice, summer, autumn

Конкурс 4.Quiz-master: And now we come to the next contest which is called "A magic 5”. Look at the square, each team will take turns in answering questions. You’ll choose any number.   Captains will have an opportunity to choose the number. (Капитан выбирает номер задания, и команда отвечает) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 You can get 5 points for the right answer. 

  1. Name 5 colours.

  2. Name 5 school subjects.

  3. You’re lucky! You won a prize!

  4. Name 5 sorts of fruit.

  5. Name 5 sports.

  6. Name 5 professions.

  7. Name 5 English names.

  8. 10.Name 5 English-speaking countries.

  9. Name 5 wild animals.

Дети быстро и весело отвечают на вопросы, члены команды помогают друг другу, если вытягивается номер 5, команда просто получает 5 очков.

Конкурс 5.”Listen and remember”. Teacher: You will hear some informatoin about the animal’s age. Be very attentive.

Rabbits-5 years
Pigs-25 years
Goats-15 years
Cats-13 years

Camels-40 years
Dogs-15 years
Sheep-12 years
Horses-30 years
Cows-25 years Teacher:Match the animals and the numerals according to the information you’ve heard.

Конкурс 6.”Sentences”.Teacher: You see the words on the board. You have to make sentences using them. 1.is, ten, she? 2. not, we, are, happy.. 3.is, a, at, the, bookshelf, there, window.

  1. pen, this, not, take, do. 5. there, red, and, are, flowers, yellow, green

Конкурс 7.”Captain’s competition”. Teacher: Attention, please! The 7th contest is called "Hidden words”. This round is for the captains. Find, please, the animals hiding in the following sentences! Example: If  I shout, he’ll hear me.(Fish)   

I. 1. Close the door at once! (Rat) 2. He’ll come to America tomorrow. (Cat)

II. 1. Do good workers succeed? (Dog) 2. If Roger comes, we’ll begin. (Frog)

Teacher: The following task is for the rest . I need 1 pupil from each team. You should read the tongue-twister as quickly as you can 3 times.

a. Put your head on your bed. b.Run round the playground. 



Конкурс 8.”Agree or disagree”.

Teacher: you should answer these statements. Read and answer.

You are a pupil.
You are at home.
Your mother is not a student.
Your father is kind.
Your friend is at school.
Misha is from Britain.

Конкурс 9. Teacher: The 9 contest is called "Parts and wholes”. I need 1 pupil from each team. You should combine these parts so as to get a popular name. Who will be the first? You can get 1 point for each right answer.

1. Mickey                                      a) Claus

2. Mary                                          b) Duck

3. Robinson                                   c) Pooh

4. Peter                                          d) Mouse

5. Donald                                       e) Poppins

6. Winny-the-                                f) Crusoe

7. Santa                                          g) Pan

Конкурс 10. Teacher: Вы видите шараду из букв. Соединяя стрелочками буквы, вы сможете прочитать предложение. (I like English).

Конкурс 11. Teacher: Our last contest is «Read and match”. You should read these statements and match them.

1)How old are you? 2) Nice to meet you! 3)What is your name?4)How are you? 5)Where is Maths? a) I’m fine. b)It’s in the room 8.с)I am twelve. d) OK, great! e) My name is Ann.

III.   Заключительный этап. Подведение итогов игры. It is very interesting to know our results.

Jury: The score is __ and ___. The team ____ is the winner.

(Победителям игры ставятся в журнал отличные оценки).

Reflection. Do you like our game? Will you take part in such games more?

If you didn’t win the game, don’t worry, you are all clever guys. 

Teacher: Thank you for your work. You were active, friendly and attentive. Рефлексия.

Teacher: Ребята, посмотрите пожалуйста на листочки который лежат у вас на столе. Вы видите два символа: веселое лицо и грустное лицо. Если вам понравился урок, вы должны поместить веселое лицо на доске, если нет-грустное.











Разработка викторины:

Lets play English!”

для учащихся 5 класса в рамках недели педагогического мастерства





учитель: Чугирова С К.

















2018г.





Teacher: One more contest. It’s called "Solve the riddles”. You should guess the riddles. The team which answers  the first and correctly wins. You can get 1 point for each right answer.

I have got four legs but I can’t walk. (a table or a chair)

I’m tall and green, I’m in the garden. (a tree)

It does not have legs, but it goes. (a clock)

Two brothers, but they don’t see each other. (eyes)

It’s white, cold and sweet. All children like it. (ice-cream)

It’s not a man, it’s not a woman, but it teaches us. (a book)



Teacher: The following task is for the rest . I need 1 pupil from each team. You should read the tongue-twister as quickly as you can 3 times.

a.       Put your head on your bed. b.      Run round the playground. 

(Teacher: Dear captains, come here please. You are going to make up a dialogue introdusing youself. You have two minutes to do this task. While our captains make a dialogue let’s recite a poem about friendship) Teacher: The following task is for the rest . I need 1 pupil from each team. You should read the tongue-twister as quickly as you can 3 times.

ШКОЛА .Цепочка. Назвать любой предмет в классе и подобрать к нему прилагательное.
5–7 кл. Образуйте как можно больше слов от слова taste (выполняется в командах; за правильный ответ начисляется 1 балл). 6–11 кл

Краткое описание документа:

  1. Данная презентация разработана к уроку-викторине «Давайте поиграем в английский» для учащихся 5 класса. Подходит для любого УМК. Игра рассчитана на 45 минут .

  2. Цель: привлечение обучающихся к изучению английского языка.

  3. Задачи: 1) систематизация ранее изученных знаний, умений и навыков.

  4. 2) развитие интеллектуальных и познавательных способностей, актуализация   разных видов памяти.

Характеристика викторины

  Викторины обладают большими возможностями, которые необходимо использовать в учебном процессе по созданию благоприятных условий для раскрытия личностного потенциала учащегося, повышению учебной мотивации и положительного отношения к предмету; использованию возможностей межличностной коммуникации учащихся; развитию умений сотрудничать, проявлять смекалку, эрудицию, убеждать и соотносить свои действия с действиями своих товарищей.

  Данная форма работы сочетает в себе элементы познавательной игровой деятельности. Наличие элемента соревнования в викторине отвечает потребностям различных возрастных групп учащихся.

  Разнообразные по содержанию и форме викторины открывают простор для творчества, как школьников, так и самого учителя.

  Хорошо подготовленная и проведенная викторина становится настоящим праздником для ее участников.





Сохранить у себя:
Разработка урока-игры " Lets play English"

Получите свидетельство о публикации сразу после загрузки работы



Получите бесплатно свидетельство о публикации сразу после добавления разработки