11 Form Lesson 26 Date:
Unite: Theme: The aim: Tasks:
Org. moment: Warm-up:
The main part:
Homework: Reflection Marks
| Шаги к пониманию культуры (25 часов). Различные определения понятия культуры. Формирование лексико-грамматических навыков. - воспринимать на слух и правильно воспроизводить новые лексические единицы; - воспринимать на слух стихотворение по теме учебной ситуации; - отвечать на вопросы по прочитанному тексту; - составлять предложения с новыми лексическими единицами; - обсуждать различные аспекты культуры, высказывать собственное мнение по поводу значимых составляющих родной культуры. The procedure of the lesson: T: Good morning, dear children! Sit down! Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today? It’s not easy to define culture. A man called Philip Bock once said: “Culture is what makes you a stranger when you are away from home”. How can you comment on it? Now I want you to listen to the poem “Mona Lisa” Ex.1, p. 51-52 ( answer the questions after the poem) Ex.2, p.52. work in pairs or in small groups and decide which of the following are not part of culture. Ex.4, p.52 Listen and read the new words Ex. 5, p.53 Match the words and their definitions and make up sentences with them.
Ex.4, p. 52 Learn the new words by heart I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today? The marks for the lesson are… The lesson is over! Good-bye! |
11 Form Lesson 27 Date:
Unite: Theme: The aim: Tasks:
Org. moment: Warm-up: Checking up homework The main part:
Homework: Reflection Marks
| Шаги к пониманию культуры (25 часов). Множественное число имен существительных. Формирование лексико-грамматических навыков. - устанавливать соответствие между лексическими единицами и их словарными дефинициями; - составлять предложения с новыми лексическими единицами; - читать и завершать текст предложенными лексическими единицами и фразами; - знакомиться со спецификой употребления субстантивных заимствований из греческого языка и латыни во множественном числе, а также употребления некоторых сложных существительных; - письменно выполнять задания лексико-грамматического характера.
The procedure of the lesson: T: Good morning, dear children! Sit down! Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today? Yesterday we read the poem about Mona Lisa. Why does the poet 1st say that the Mona Lisa sees the mystery behind human eyes but finishes the poem by asking “What is the mystery there?” Your homework was to learn by heart the words. Have you got any questions?
Open your books at page 54 and read ex.6. Read the text and complete it with the phrases that follow. There is one frase you don’t have to use. (1f, 2h, 3c, 4d, 5a, 6g, 7e, extra – b) Grammar: New Facts about Nouns, p.55 Ex.7, p. 55 Complete the sentences using the appropriate plural forms of the nouns in brackets Ex.8, p. 55 Match the words in the two columns and complete the sentences with the word I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today? The marks for the lesson are… The lesson is over! Good-bye! |
11 Form Lesson 28 Date:
Unite: Theme: The aim: Tasks:
Org. moment: Warm-up:
Checking up homework The main part:
Homework: Reflection Marks
| Шаги к пониманию культуры (25 часов). Традиции и обычаи. Развитие навыков говорения и аудирования, креативного мышления - устанавливать соответствия между звучащими текстами и предложенными утверждениями; - выделять основные факты прочитанного текста; - интерпретировать прочитанное и оценивать его содержание; - обсуждать традиции и обычаи различных культур; - вспомнить известные и познакомиться с новыми традициями и обычаями народов англоязычных стран; - составлять и разыгрывать диалоги, посвященные обсуждению культурных традиций различных народов.
The procedure of the lesson: T: Good morning, dear children! Sit down! Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today? If a group of people just came to your country from overseas, what advice would you give them? What culture besides your own do you admire? Why? What is the best/most important thing your culture has given to the world? What are some things that define a culture? For example, music, language, etc Your homework was Ex.8, p. 55 Match the words in the two columns and complete the sentences with the word . Have you got any questions?
Listen to the texts about English and American traditions and match their names with the statements. There is one statement you don’t have to use. Ex.2, p. 57 Read the text and say which facts after it are true, false or not stated. Ex.3, p. 58 Answer the questions Ex. 4, p.58 I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today? The marks for the lesson are… The lesson is over! Good-bye! |
11 Form Lesson 29 Date:
Unite: Theme: The aim: Tasks:
Org. moment: Warm-up: Checking up homework The main part:
Homework: Reflection Marks | Шаги к пониманию культуры (25 часов). Притяжательный падеж имен существительных Формирование лексико-грамматических навыков. - выявлять значения незнакомых слов, используя языковую догадку (словообразовательные модели); - познакомиться с некоторыми стереотипами , бытующими среди части англичан в отношении жителей России, комментировать их; - выполнять задания в формате ЕГЭ; - знакомиться с новыми тенденциями и специфическими случаями употребления притяжательного падежа; - письменно выполнять задания лексико-грамматического и творческого характера.
The procedure of the lesson: T: Good morning, dear children! Sit down! Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today? Which of British or American traditions do you believe to be more interesting than others? Can you describe it in a few words? Your homework was ex.4,p. 58. Have you got any questions?
Open your books at page 59 and read ex.6 Complete the text with the derivatives of the words on the right Grammar: New Facts about Nouns, p.59-60 Ex.7, p. 60 Paraphrase the word combinations, use the nouns in the possessive case where possible. Ex.8-10, p. 59-60 I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today? The marks for the lesson are… The lesson is over! Good-bye! |
11 Form Lesson 30 Date:
Unite: Theme: The aim: Tasks:
Org. moment: Warm-up:
Checking up homework The main part:
Homework: Reflection Marks | Шаги к пониманию культуры (25 часов). Человеческие ценности. Работать над текстом в соответствии с планом. - воспринимать на слух аудиотекст с различной глубиной понимания; - озаглавливать части прочитанного текста; - отвечать на вопросы по содержанию прочитанного текста; - строить высказывания по вопросам ценностей для человека современного общества.
The procedure of the lesson: T: Good morning, dear children! Sit down! Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today? Do you know any aspects of foreign cultures that you considerunusual in your country? Give examples? Have you ever experienced any cultural differences among people? How important is it to know the culture of the country that you are going to visit? What is considered polite in your country? What is considered impolite in your country? Do you know people from other cultures? What does the proverb “when in Rome, do as the Romans do ” mean? Is it a good piece of advice ? Your homework was ex.8-10,p. 59-60. Have you got any questions?
Open your books at page 61 and let’s do ex.1 Listen to the dialogue and choose the appropriate options to complete the statements Grammar: New Facts about Nouns, p.59-60 Ex.3, p. 62 Read the text and give names to each of its parts Ex.4, p. 62 Read the text again and answer the questions
Ex. 6, p. 63 Complete the text with the derivatives of the words on the right I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today? The marks for the lesson are… The lesson is over! Good-bye! |
11 Form Lesson 31 Date:
Unite: Theme: The aim: Tasks:
Org. moment: Warm-up:
Checking up homework The main part:
Homework: Reflection Marks | Шаги к пониманию культуры (25 часов). Исчисляемые и неисчисляемые имена существительные. Формирование лексико-грамматических навыков. - излагать свои взгляды и убеждения по вопросам морали, верований, общечеловеческих ценностей; - знакомиться с возможностью перехода исчисляемых имен существительных в разряд неисчисляемых; - письменно выполнять задания лексико-грамматического и творческого характера.
The procedure of the lesson: T: Good morning, dear children! Sit down! Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today? What are human values? Why are human values important? Which human value do you consider the most important? What do you mean by value and or human value? What are human values for environment? What are the 5 universal human values? Your homework was ex.6,, p. 63. Have you got any questions?
Grammar: New Facts about Nouns: Countable and Uncountable Nouns, p.63-64 Ex.7, p. 64 Use the indefinite or zero article to complete the sentences
Ex.8-10, p. 64-65 I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today? The marks for the lesson are… The lesson is over! Good-bye! |
11 Form Lesson 32 Date:
Unite: Theme: The aim: Tasks:
Org. moment: Warm-up:
Checking up homework The main part:
Homework: Reflection Marks | Шаги к пониманию культуры (25 часов). Ценности и убеждения Развитие лексико-грамматических навыков. - воспринимать на слух песню по теме учебной ситуации; - читать и завершать текст предложенными лексическими единицами и фразами; - знакомиться с символами четырех основных мировых религий; - обсуждать различные суеверия в различных культурах;
The procedure of the lesson: T: Good morning, dear children! Sit down! Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today? Listen to the song and sing it: Yellow Submarine
Ex.8-10, p. 64-65 .Have you got any questions?
Open your books at page 66 and read ex.2 , complete it with the phrases (a-g). There is one phrase you don’t need to use Ex.3, p. 66 Look at the symbols and say which religion they represent Ex.5, p. 68 Read some British superstitions and say if they are the same in Russia Ex. 6, p. 68 Fill in the gaps I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today? The marks for the lesson are… The lesson is over! Good-bye! |
11 Form Lesson 33 Date:
Unite: Theme: The aim: Tasks:
Org. moment: Warm-up:
Checking up homework The main part:
Homework: Reflection Marks | Шаги к пониманию культуры (25 часов). Лексико-грамматические упражнения Развитие лексико-грамматических навыков. - выполнять задания в формате ЕГЭ; -письменно выполнять задания лексико-грамматического и творческого характера.
The procedure of the lesson: T: Good morning, dear children! Sit down! Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today? Let’s play: believe | don’t believe -the world progress, - Beauty will save the world. – life after death,- love at first sight,- ill luck brought by black cats,- horoscopes, - magic, -ghosts
Ex.6, p. 68.Have you got any questions?
Ex.7, p. 69 Complete the sentences using articles Ex.8, p. 70 Use the appropriate forms of the nouns to complete the sentences Ex. 9, p. 70 Complete the sentences with the derivatives of the words on the right Ex.10, p.70 Complete the verse with the words which you consider most suitable I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today? The marks for the lesson are… The lesson is over! Good-bye! |
11 Form Lesson 34 Date:
Unite: Theme: The aim: Tasks:
Org. moment: Warm-up:
Checking up homework The main part:
Homework: Reflection Marks | Шаги к пониманию культуры (25 часов). Литература Развитие навыков аудирования и говорения - воспринимать на слух аудиотекст с различной глубиной понимания; - рассуждать о месте литературы в жизни человека, сообщать о значении этого вида искусства в жизни самих учащихся; - читать части художественного текста, устанавливать причинно-следственные связи и располагать эти части в логическом порядке; - дифференцировать личные и общественные ценности.
The procedure of the lesson: T: Good morning, dear children! Sit down! Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today? Listen to the song and sing it: Yellow Submarine
Ex.10, p.70 Complete the verse with the words which you consider most suitable .Have you got any questions?
Open your books at page 71 and read ex.1 , listen to the interview and decide which are the appropriate items to complete these statements. Ex.2, p. 71 Answer these questions to find out what reading habits you and your classmates have got Ex.3, p. 72 Complete the text with the derivatives of the words on the right Ex. 4, p. 72 Put the parts of this text in the logical order to get a tale about King Arthur I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today? The marks for the lesson are… The lesson is over! Good-bye! |
11 Form Lesson 35 Date:
Unite: Theme: The aim: Tasks:
Org. moment: Warm-up:
Checking up homework The main part:
Homework: Reflection Marks | Шаги к пониманию культуры (25 часов). Фразовый глагол to speak Развитие лексико-грамматических навыков. - - воспринимать на слух и правильно воспроизводить новые лексические единицы; - отвечать на личностно-ориентированные вопросы по поводу произведений литературы; - познакомиться с фразовыми глаголами с ядерной частью speak и использовать их в речи;
The procedure of the lesson: T: Good morning, dear children! Sit down! Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today? Ex.5, p.73 Ex.4, p. 72 .Have you got any questions?
Phrasal Verbs speak for somebody – говорить щт лица кого-то, speak up – высказаться, speak to smb – поговорить с кем-то о его поведении Ex.6, p. 74 Complete the sentences with the phrasal verbs Ex.7, p. 74 Ex. 8, p. 76 Fill in the gaps Ex.9, p. 76 Complete the text with the derivatives of the words on the right I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today? The marks for the lesson are… The lesson is over! Good-bye! |
11 Form Lesson 36 Date:
Unite: Theme: The aim: Tasks:
Org. moment: Warm-up: Checking up homework The main part:
Homework: Reflection Marks | Шаги к пониманию культуры (25 часов). Изобразительное искусство Развитие лексико-грамматических навыков. - воспринимать на слух и правильно воспроизводить новые лексические единицы; - выявлять факты отсутствия в прослушанном тексте запрашиваемой информации, правильность или ошибочность предлагаемых утверждений; - отвечать на личностно-ориентированные вопросы по поводу произведений литературы; - читать текст и озаглавливать его; - высказывать согласие/несогласие по поводу идей высказанных в тексте; - отвечать на личностно-ориентированные вопросы по поводу изобразительных видов искусств.
The procedure of the lesson: T: Good morning, dear children! Sit down! Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today? Ex.2, p.77 Work in pairs. Discuss your favourite authors, their works and your favourite characters. Ex.8, p. 76 .Have you got any questions?
Ex.3, p. 77 Read the text and give titles to its five parts Ex.4, p. 77 Answer the questions Ex.5, p. 78 Listen and read (новая лексика) Ex. 6, p. 78 Fill in the gaps I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today? The marks for the lesson are… The lesson is over! Good-bye! |
11 Form Lesson 37 Date:
Unite: Theme: The aim: Tasks:
Vocabulary
Org. moment: Warm-up: Checking up homework The main part:
Homework: Reflection Marks | Шаги к пониманию культуры (25 часов). Идиоматические выражения Развитие лексико-грамматических навыков. - воспринимать на слух и правильно воспроизводить новые лексические единицы; - читать и завершать текст предложенными лексическими единицами; - пополнять словарный запас лексикой, в том числе и для обсуждения проблем, связанных с учебной ситуацией; - знакомиться с идиоматическими выражениями, содержащими названия цветов, и использовать их в речи.
blue with cold, brown bread, black humour, black look, as white as snow, as black as coal, as red as a beet-root, a red rag to the bull, to be green with envy, to have green fingers, to snow a white feat-her, once in a blue moon, out of the blue, to be yellow
The procedure of the lesson: T: Good morning, dear children! Sit down! Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today? Match the words and expressions with their definitions (on the screen) Ex.6, p.78 Fill in the gaps
Colour Idioms, p.79 Ex.7, p. 79. Use the appropriate “colour” adjectives from the box to complete the sentences Ex.8, p. 80 Complete the text with the derivatives of the words on the right Ex.10, p. 80 I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today? The marks for the lesson are… The lesson is over! Good-bye! |
11 Form Lesson 38 Date:
Unite: Theme: The aim: Tasks:
Org. moment: Warm-up: Checking up homework The main part:
Homework: Reflection Marks | Шаги к пониманию культуры (25 часов). Текст «Музеи и картинные галереи» Развитие лексико-грамматических навыков. -выявлять факты отсутствия в прослушанном тексте запрашиваемой информации, правильность или ошибочность предлагаемых утверждений; - выявлять значения незнакомых слов, используя языковую догадку (контекст, словообразовательные модели); - находить соответствия английским лексическим единицам в родном языке; - устанавливать соответствие между прочитанными текстами и предложенными утверждениями; - делать сообщение о посещении картинной галереи
The procedure of the lesson: T: Good morning, dear children! Sit down! Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today? Ex.1, p. 81 (listen to the dialogue and say which facts are true, false or not stated in it) Ex.10, p80
Ex.2, p. 81. Read the sentences (1-10) and say what the words in column B mean Ex.3, p. 82 Read the text and match the names of the picture galleries (a-e) with the statements (1-6) below. Ex. 4, p. 83 Speak about an art gallery. I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today? The marks for the lesson are… The lesson is over! Good-bye! |
11 Form Lesson 39 Date:
Unite: Theme: The aim: Tasks:
Org. moment: Warm-up: Checking up homework The main part:
Homework: Reflection Marks | Шаги к пониманию культуры (25 часов). Артикль с именами собственными Развитие лексико-грамматических навыков. -воспринимать на слух и правильно воспроизводить новые лексические единицы; - обсуждать качества, необходимые для занятий различными видами искусств; - знакомиться с типичными предупреждениями и объявлениями-надписями в англоязычных странах; - знакомиться с информацией об употреблении артиклей с собственными именами существительными, обозначающими людей; - письменно выполнять задания лексико-грамматического и творческого характера.
The procedure of the lesson: T: Good morning, dear children! Sit down! Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today? Work in small groups and decide which of the following arts (ex.5, p.83) Ex. 4, p. 83 Speak about an art gallery.
Social English Notices and Warnings Ex.6, p. 84 Find in the Social English section equivalents for the following notices and warnings More Facts about Nouns Denoting Names of Persons p.84 Ex. 7, p. 85 Use a/an, the or zero article to complete the sentences Ex.9,10, p.85 I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today? The marks for the lesson are… The lesson is over! Good-bye! |
11 Form Lesson 40 Date:
Unite: Theme: The aim: Tasks:
Org. moment: Warm-up:
Checking up homework The main part:
Homework: Reflection Marks | Шаги к пониманию культуры (25 часов). Музыка Развитие лексико-грамматических навыков. устанавливать соответствие между прослушанными текстами и предложенными утверждениями; - пополнять словарный запас лексикой, в том числе и для обсуждения проблем, связанных с учебной ситуацией; - отвечать на личностно-ориентированные вопросы по поводу музыки; - озаглавливать текст; - выявлять факты отсутствия в прослушанном тексте запрашиваемой информации, правильность или ошибочность предлагаемых утверждений.
The procedure of the lesson: T: Good morning, dear children! Sit down! Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today? What role does music play in your life? What kind of music do you prefer? When do you listen to music? How often do you do it? Can people become addicted to music? How can anyone develop their taste in music? Ex. 9,10, p. 85 Have you got any questions?
Ex.3, p. 86 Read the text and give it a title Ex. 6, p. 88 Describe a film or a play you have seen. Ex.7, 8, p.88 I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today? The marks for the lesson are… The lesson is over! Good-bye! |
11 Form Lesson 41 Date:
Unite: Theme: The aim: Tasks:
Org. moment: Warm-up:
Checking up homework The main part:
Homework: Reflection Marks | Шаги к пониманию культуры (25 часов). Театр. Кино. Развитие навыков диалогической речи высказывать согласие/несогласие по поводу идей, высказанных в тексте; - отвечать на личностно-ориентированные вопросы по поводу музыки; - рассуждать о месте музыки в жизни человека, сообщать о значении этого вида искусства в жизни самих учащихся; - составлять описание увиденного фильма, пьесы по плану и делать презентацию на этой основе; - письменно выполнять задания лексического характера.
The procedure of the lesson: T: Good morning, dear children! Sit down! Who is on duty today? What date is it today? Who is absent today? What kind of instrument is the cello? Is tenor higher than alto? Forte is a dynamic marking meaning …? How many musicians are there in octet? What doesn’t include the group of woodwind instruments? Ex. 7, 8, p. 88 Have you got any questions?
Ex.5, p. 88 Divide these words into three groups 1) thetre 2) cinema 3) theatre and cinema Ex. 3, p. 90 Match the words with their definitions Ex.4, 5, p.91 I hope the lesson was interesting and useful for you. What have you learnt today? The marks for the lesson are… The lesson is over! Good-bye! |