Тема: «Достопримечательности Лондона».
Цели урока:
Образовательная: совершенствовать лексику по теме «Достопримечательности Лондона».
Развивающая: создавать условия для развития памяти, лексических и коммуникативных навыков, умение получать информацию из прослушанного и прочитанного текста.
Воспитательная: воспитать нормы вежливого поведения, формировать чувства общности интересов людей, говорящих на разных языках.
Тип урока: обобщение и закрепление знаний по пройденному материалу, урок-путешествие.
Необходимое оборудование и материалы: мяч, карточки с заданиями, изображения достопримечательностей Лондона, карта города, аудиозапись песни “The wheels on the bus”.
Класс 7
Этап урока | Цели этапов | Содержание урока |
1.Организационный момент.
2.Введение темы урока.
3. Фонетическая зарядка.
4. Речевая разминка.
5.Физкультминутка
6.Активизация лексики.
7. Актуализация навыков вопросно-ответной работы по содержанию прослушанного и прочитанного материала.
8. Итог урока. Рефлексия. Домашнее задание. | Ввести учащихся в атмосферу англоязычной речи.
Совместное целеполагание.
Провести работу над произношением слов по изучаемой теме. Индивидуальное и хоровое повторение.
Формирование лексических навыков.
Развитие лексического навыка.
Сделать вывод об усвоенном материале.
Анализ результатов выполненного на уроке. Объяснить выполнение домашнего задания. | Good morning, boys and girls! Nice to see you. How are you today? What day is it today?
Would you like to visit London? Today we are going to travel there. What will we do today at the lesson? Can you guess? [æ] – travel, capital, gallery;
[ei] – play, place, stadium;
[ju:] - museum, new, beautiful;
[i]- big, pig, different;
[a:] – park, car, partner;
[i:] – see, meet, week
Игра с мячом. Учитель говорит утверждение и бросает мяч. Ученик ловит мяч, соглашается или не соглашается с утверждением. Pobeda Square is in London. Trafalgar Square is in Minsk. Minsk is the capital of the UK. There are a lot of places to visit in London. London is one of the most interesting and famous cities in Europe
“The wheels on the bus”. The wheels on the bus go round and round, Round and round, round and round. The wheels on the bus go round and round All over town. The driver on the bus says, “Move on back”… The wipers on the bus Go swish, swish, swish… The lights on the bus Go blink, blink, blink… The horn on the bus Goes beep, beep, beep… The baby on the bus Goes “Wah, wah, wah”… The parents on the bus Go “Shh, shh, shh”… Ученики рассказывают о достопримечательностях Лондона (подготовленная речь) Trafalgar Square Piccadilly Circus Hyde Park Buckingham Palace Big Ben Tower Bridge Westminster Abbey St. Paul’s Cathedral London Eye Madame Tussaud’s Museum Very good! Your information is very interesting! And now let’s read the dialogue. Answer the questions. Look at the plan and say: a) What is the quickest way to get to Lena’s house? b) How did Boris and his friends try to get to Lena’s house from the theatre? c) What did Boris do wrong? Задания на карточках. Заполнить пропуски. Thames, London, Oxford Street, The London eye, cities, Odeon, red, Trafalgar Square, The House of Parliament, Buckingham Palace 1.______ is the capital of GB. 2. London is one of the biggest _____in the world. 3. There is a Nelson’s Column in the centre of_________. 4. The Queen of England lives in _________. 5. One of the best and famous London cinemas is the________. 6. Double-decker and single-decker are always________. 7._________ is the seat of the British government. 8._________ is the largest observation wheel in the world. 9. The main shopping centre is ______. 10. London was built by Romans on the banks of the river ________.
Ответы на вопросы. Работа в парах. What is the name of the famous clock in London? Where do the Houses of Parliament stand? Does the Queen of Britain live in Tower? What is the most famous church in London? What places in London would you like to visit?
We have seen the places of interest in London. We have spoken about the capital of Great Britain and landmarks of London. What emotions do you feel? The lesson is over. Good bye!
|