План-конспект по английскому языку тема подростки

План-конспект урока по английскому языку по теме "Подростки"

Содержимое разработки

План-конспект урока английского языка

Дата урока:__________________ № урока:____________ Учитель: Иванова Г.И.

Класс: 7

Тема: Teenage life in Britain

Цели урока:

Обучающие: Освоить новые лексические единицы по указанной теме. Повторить использование времени Present Simple в речи.

Развивающие: Развивать умение прогнозирования содержания текста, умения ознакомительного чтения, формирование умения составлять тезисы и делать по ним сообщение, развивать логическое мышление.

Воспитательные: Развивать мотивацию учебной деятельности и личностного смысла учения. Воспитывать национальное самосознание в сочетании с уважением и толерантностью к другим культурам.

Задачи:

- активизация изученной ранее тематической лексики; мотивирование на дальнейшее изучение темы;

- развитие умений прогнозирования содержания текста с опорой на иллюстрации (ознакомительное чтение);

- развитие умений выбора необходимой информации (поисковое чтение);

- развитие умения передавать фактическую информацию по прочитанному тексту (монологическая речь);


Ход урока

1Вводный этап.

Организационный момент.


Good morning boys and girls. I’m very glad to see you again. Take your seats, please. (2 мин)

Организационный момент

What date is it today?

What day of week is it today?


2Фонетическаязарядка

Look at the slide. Let`s train a tonque twister

A big black bug bit the big black bear, 
but the big black bear bit the big black bug back!

3Речевая зарядка

Now answer my questions

How old are you?

Where are you from?

What subjects do you study at school? And you?

How do you spend your free time?

Do you have any brothers and sisters?

What`s your hobby?

Do you get pocket money?

4Проверка домашнего задания (Защита проектных работ на выбор учителя):

Учащиеся рассказывают о своем любимом дне недели.

5Основной этап. 

(организация познавательной деятельности учащихся, закрепление и включение в систему знаний) (10 мин)

And now look at the screen, please. Watch the video, please.

Boys and girls tell me please: What is the theme of our lesson?

What are the aims of our lesson?

Now look at the blackboard and match the word and phrases;

Pocket money проводить время в интернете

Surf the net дополнительные деньги

Extra money свободное время

Free time карманные деньги

Semi-detached house ладить с кем-либо

Get along with не соглашаться

Disagree дом, имеющий общую стену с другим


Now open your books at page. 41 ex.1 Open your exercise books and do the test, please. You have 2 minutes to do this task. Let`s exchange your exercise books and check the works. Look at the keys at the screen and pay attention at the criterion. So, give marks to each other. And now listen to the text, please. Let`s read it…(читают в парах, вопрос-ответ)

Lets`s compare the life of the British teen with the life of the Russian one.

Open page … Spotlight on Russia. Read the text by yourself and fill the table. (Таблица на карточках и доске?????)

Name


Age


She lives in


She gets up


School starts


Her favourite lessons


After school


She likes


She goes to bed















6 Работа в группах

Let`s divide into two groups. The first group will make up a cluster about British teens, and the second group will make up the cluster about Russian teens. You have 3 minutes to do this task. Come to the blackboard and show us your clusters. Retell please ( Один человек из группы выходит к доске, вешает плакат с кластером и рассказывает о подростках)

7. Физминутка.


I see you are tired. Stand up and do some physical exercises. Pupil 1, come to the blackboard and do it…?

Hands on your hips, Hands on your knees, Put them behind you

if you please. Touch your shoulders, touch your nose. Touch your ears, touch your toes.


8. Диалогическая речь.

Look at the slide, please. Let me introduce 2 teenagers. This is Tom and that is Mary. Tom came to Russia to know more about the life of Russian teenagers. Who wants to be Tom? Who wants to be Mary? Tom, meet Mary, please!

T: Hello!

M: Hello!

T: What is your name?

M: My name is Mary. And what is your name?

T: I`m Tom. How old are you?

M: I`m twelve. And you?

T: I`m twelve too. Where are from?

M: I`m from Orenburg, Russia. And you?

T: I`m from London, Britain. How do you spend your free time?

M: I like listening to music and surfing the net. And you?

T: I like playing computer and watching TV. What is your hobby?

M: My hobby is sport. What about you?

T: My hobby is collecting stamps.

M: That`s great.

T: Thank you, Mary. Goodbye!

M: Goodbye Tom!


9Завершающий этап.

Подведение итогов урока (рефлексия)

I learned…
It was difficult to …
(v)
It was interesting to …(v)

10Оценка деятельности учащихся 

Домашнее задание

Please, open your diaries (record books), write down your home task. Your home task for the next lesson is to describe your daily routine.


Thank you for the lesson. You have worked very well.


8Составление синквейна.

Now make up a sinquan about

Teenager Teenager

Young interesting funny crazy

Chat play study listen play argue

Teenagers get pocket money Teenagers like playing computer

Child Student



Сохранить у себя:
План-конспект по английскому языку тема подростки

Получите свидетельство о публикации сразу после загрузки работы



Получите бесплатно свидетельство о публикации сразу после добавления разработки