Урок №37 Дата 06.12.18
Класс 6-Б
Модуль” Праздники”.
Подтема “ Отпразднуем ”.
ЗАДАЧИ:
ПРАКТИЧЕСКИЕ:
1. Организовать устную тренировку по употреблению лексического материала по теме «Праздники» на уровне предложения.
2. Учить обучающихся воспринимать на слух текст с общим пониманием прослушанного, игнорируя незнакомые слова, учить распознавать и понимать изученные ЛЕ в тексте.
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ:
1.Повышать общую культуру учеников.
2.Расширять знания учащихся о стране, язык которой изучается.
РАЗВИВАЮЩИЕ:
1. Развивать способность самостоятельно планировать речевой поступок путем привлечения учеников к иноязычной деятельности с использованием лексических единиц, которые изучаются.
2. Развивать зрительную память, произвольное внимание.
ВОСПИТАТЕЛЬНЫЕ:
1. Воспитывать понимание важности овладения английским языком и потребности пользоваться им как средством общения.
Оборудование: Английский язык.6 класс:учеб. для общеобразоват.организаций/(Ю.Е.Ваулина,Д.Дули,О.Е.Подоляко,В.Эванс)-6-е изд.-М.:Express Publishing:Просвещение,2016.-144 с.:ил.
Карточки с образцом текста, ноутбук, звуковое сопровождение к учебнику.
Ход урока
Начало урока:
Greeting 1. Приветствие.
Т : Good morning, children. I ’m glad to see you!
P-s: Good morning, teacher. We are glad to see you!
Aim 2. Сообщение темы и цели урока.
Т: Children, today we’ll speak about different holidays in our country and abroad. We’ll recapitulate different holidays and when people celebrate them and how they prepare for them. Besides we are going to listen to the dialogue how children celebrate one of the holidays and do some interesting tasks based on this dialogue.
Warmirng up 3. Введение в иноязычную атмосферу.
Т : What day is it today? What date is it today? Let’s speak about seasons and months. Who wants to go to the blackboard and to describe today’s weather?
Основная часть
Задача1. Организовать устную тренировку по употреблению лексического материала по теме «Праздники» на уровне предложения.
1. Активизация лексики по теме «Праздники»
- But before let’s remember names of holidays and do the crossword.
|
| c | H | r | i | s | t | m | a | s |
| ||||||||||||||||||||||||||||
h | a | l | l | O | w | e | e | n |
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||||
| v | a | L | e | n | t | i | n | e’ | s | |||||||||||||||||||||||||||||
s | t. | p | a | t | r | I | c | k’ | s |
|
|
| |||||||||||||||||||||||||||
| m | a | y | D | a | y |
|
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||
| t | h | A | n | k | s | g | i | v | i | n | g | |||||||||||||||||||||||||||
n | e | w | Y | e | a | r |
|
In Great Britain this holiday is celebrated in December and in our country it is celebrated in January.
This is a holiday when people dress up costumes of witches and ghosts.
We send special cards to our sweet heart on this holiday.
This holiday is held in Ireland on 17th March.
It is celebrated in many countries in spring.
This holiday is celebrated in the USA. Originally, settlers in 1621 thanked God that they had enough food for the winter.
This holiday is associated with Santa Clause and Father Frost.
Now try to answer the question about your favourite holiday.
-What is your favourite holiday? (учащиеся спрашивают друг у друга).
Задача 2. Учить обучающихся воспринимать на слух текст с общим пониманием прослушанного, игнорируя незнакомые слова.
Предтекстовой этап (Before listening).
а). Прогноз возможного содержания текста по первым предложениям.
Children, let’s have a look at the beginning of our text and try to guess what type of text is it.
Pete: So, is the party going well?
Tess: WHAT DID YOU SAY?
Pete: So, is the party going well?
It sounds as if everyone’s having a great time.
So, what is it? (a dialogue).
It’s a dialogue between whom and whom? (Pete and Tess).
Are Pete and Tess in the same place? ( No, they are not).
b). Снятие трудностей (лексико - грамматических и содержательных) данного текста.
What do you think the word in bold mean?
1).it’s absolutely brilliant
a).really
b). not sure
2).witch
a).a bad woman or a girl
b). a woman who has magic powers especially to do bad things
3).he’s terrifying everyone
a).he’s making everyone extremely afraid
b). he’s making everyone laugh
4). bobbing for apples
a). a game
b). traditional food
5).musical chairs
a). chairs that play music
b). a game
6). they’re nearly all gone
a). there are few
b). there are no more
7). come over
a).visit
b). go away
8). clean up
a).cook
b). tidy
Keys: 1a,2b,3a,4a,5b,6a,7a,8b.
C. Предъявление учащимся установки перед прослушиванием текста.
Now listen to the dialogue and say what party the children visited. (Halloween party),and try to remember two types of food, two types of costumes and three names of games
two types of food: pumpkin pie, toffee apples
two types of costumes: witch costume, Frankenstein costume
three names of games: bobbing for apples, musical chairs, pin the tail on the donkey.
Этап собственного слушания (While listening).
( Аудиозапись Ex.3,p.48).
Динамическая пауза. (Musical chairs).
Now listen to the dialogue again and try to remember the details.
Послетекстовый этап (Follow-up activities)
True/False.
1).Tess is wearing her witch costume. (True).
2).The children are playing hide-and-seek. (False).
3). The children are eating fruit and vegetables. (False).
4).Tess asks Pete to help her clean up. (True).
5). They will meet in an hour. (False).
II. Choose the right variant and complete the sentences.
1). Everyone’s having…
a). a boring time
b). a great time.
2). I’m wearing my…
a). witch costume
b). ghost costume
3). They’re playing…
a).musical chairs
b).pin the tail on the donkey
4). Tess made…
a). an apple pie
b).a pumpkin pie
5).Pete can help Tess…
a). clean up
b). wash up
Окончание урока.
1.Подведение итогов.
Т : Childen, what interesting things have you learnt?
-What did you like the most?
2.Оценивание.
-You did a good job on the lesson and your marks are …
3.Домашнее задание.
Listen to the music, look at the pictures and answer the question: What country is it?(India)
So, your home task will be to read the text about one of the most favourite holiday in India.( Ex.2,p.50).