Государственное учреждение образования
«Гимназия №2 г. Могилева»
Внеклассное мероприятие
по английскому языку
«Spooktacular Halloween Quiz».
Е. В. Гладкая,
учитель английского языка
Дата: 30 октября 2019г.
Целевая аудитория: 8 класс
Оборудование: доска, звукозапись, видеофрагмент, дидактический материал, составленный учителем; раздаточный материал (картинки, карточки)
Технологии: игровые и информационно-коммуникационные технологии
Форма организации: викторина
Планируемый результат: учащиеся познакомятся с особенностями празднования Хэлоуина в англоязычных странах, а также узнают о символах и истории этого праздника
Сценарий
Учитель приветствует ребят, объявляет тему и цели занятия:
Teacher: Good morning, dear guests! We are very glad to meet you at our «Spooktacular Halloween Quiz». Today you’ll not only enjoy the quiz but you’ll also learn a lot of new and interesting facts about celebrating Halloween!
So, be attentive and active and have fun with us! Let’s start!
First of all this magic hat wants to divide you into two teams. The first team’s name is Pumpkins; the second team is called Ghosts. (Учитель обходит детей со шляпой, в которой лежат картинки-эмблемы с изображением названий команд. Дети, вытягивают эмблему и занимают места за столом своей команды).
Давайте прочитаем и переведём примету, связанную с Хеллоуином
When witches go riding, and black cats are seen, the moon laughs and whispers, 'tis near Halloween.
Let us begin the quiz!
Task 1.
Take a pumpkin (kinder egg) and answer the questions and get one point for each right answer!
Учащиеся вытягивают из мешка яйцо–киндер, достают из него вопрос и отвечают на него. Если команда не отвечает, вопрос переходит соперникам. Результаты заносятся в таблицу.
Questions:
1.What are the symbols of Halloween?
2. What is the Dracula’s favourite drink?
3. What animal symbolizes evil and bad luck and is a witch’s pet?
4. What is “trick-or-treat”?
5. What is jack-o'-lantern?
6.What is witch’s favourite subject?
7. What small creature catches insects in a web?
8.A large round metal container used for cooking over fire.
9.Nocturnal small animals that look like mice with wings.
10.A woman with evil magic powers.
Task 2. Reading task
Now you have to read a story about the origin of Halloween and answer some questions:
1.What is the origin of Halloween?
2. What does the word "Halloween" mean?
3.What are the most popular activities on Halloween?
Детям предлагается текст по тематике урока, они должны без подготовки прочитать и перевести его и ответить на вопросы учителя. За правильный ответ команда получает балл.
Halloween’s origins date back to the ancient Celtic festival of Samhain (pronounced sow-in). The Celts, who lived 2,000 years ago, mostly in the area that is now Ireland, the United Kingdom and northern France, celebrated their new year on November 1.
This day marked the end of summer and the harvest and the beginning of the dark, cold winter, a time of year that was often associated with human death. Celts believed that on the night before the new year, the boundary between the worlds of the living and the dead became blurred. On the night of October 31 they celebrated Samhain, when it was believed that the ghosts of the dead returned to earth.
In addition to causing trouble and damaging crops, Celts thought that the presence of the otherworldly spirits made it easier for the Druids, or Celtic priests, to make predictions about the future. For a people entirely dependent on the volatile natural world, these prophecies were an important source of comfort during the long, dark winter.
To commemorate the event, Druids built huge sacred bonfires, where the people gathered to burn crops and animals as sacrifices to the Celtic deities. During the celebration, the Celts wore costumes, typically consisting of animal heads and skins, and attempted to tell each other’s fortunes.
When the celebration was over, they re-lit their hearth fires, which they had extinguished earlier that evening, from the sacred bonfire to help protect them during the coming winter.
Task 3 “Halloween Feel Box”.
The trick to this game is that inside the boxes are actually everyday items that the players will need to try to guess the identity of.
Here are the things put into our Halloween feel box:
Dried apricots - ears
Peeled grapes - eyeballs
Popcorn kernels or elbow macaroni - teeth
Peeled tomato - heart
Cooked noodles - guts
Dried pasta - bones
Raisins - warts or boogers
Overcooked rice - maggots
Slivered almonds - fingernails
Carrot sticks - witch fingers
Mini marshmallows - ghost poop
Rubber glove filled with flour - dead hand
Учитель кладет в коробку разные предметы, а учащиеся не глядя должны догадаться, что в коробке. За каждый правильный ответ команда получает балл, игроки по очереди отгадывают, что в коробке.
Task 4. Word Search.
Учащиеся на время должны найти слова в кроссворде. Кто больше нашел, тот и побеждает в конкурсе и получает 1 балл.
Task 5. “Sharades”
Guess who you are by asking questions. The answer can be “yes” or “no”. Characters – Dracula, Casper, Devil, mummy, witch, Frankenstein etc.
Конкурс капитанов. Капитанам на спину клеется картинка с персонажем (Дракула, Франкенштейн, ведьма, зомби и др.) Капитан должен, задавая вопросы команде, отгадать, кто он.
Task 6. Horror Story.
Children throw story cubes and make up a horror story.
Команды бросают «кубики историй» и придумывают страшную историю. Чья история интереснее и составлена с наименьшим количеством ошибок, побеждает в этом конкурсе.
7. Подведение итогов викторины.
По ходу проведения викторины на доске заполнялось табло.
Pumpkins Ghosts
Total score:
As you can see ................ are the winners! They got...... points in our quiz! Let’s congratulate them with the victory! I think ................. will be luckier next time!
Did you like the quiz?
What task did you like most of all?
Thank you very much! All of you were active and smart!
Goodbye, children!