Разработка внеклассного мероприятия по английскому языку для 6-8 классов («Звездный час») “Ecology” « Экология»

Данное внеклассное мероприятие будет интересно учащимся 7-8 классов образовательных учреждений. Проводимое в рамках года экологии в России, оно позволяет акцентировать внимание школьников на природе, заставляет задуматься о том, насколько она ценна и что каждый из нас может сделать, чтобы сохранить окружающий нас мир. Интеграция с предметной областью "Английский язык" способствует развитию познавательного и творческого потенциала обучающихся и повышению мотивации к изучению естественнонаучных и филологических дисциплин.

Содержимое разработки


Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

средняя общеобразовательная школа с. Вторые Тербуны

Тербунского муниципального района Липецкой области



Разработка внеклассного мероприятия по английскому языку

для 6-8 классов

(«Звездный час»)

Ecology

« Экология»


Составила:

учитель английского языка

МБОУ СОШ с. Вторые Тербуны Ключникова Т.Д.











2017г





Описание. Данное внеклассное мероприятие будет интересно учащимся 7-8 классов образовательных учреждений. Проводимое в рамках года экологии в России, оно позволяет акцентировать внимание школьников на природе, заставляет задуматься о том, насколько она ценна и что каждый из нас может сделать, чтобы сохранить окружающий нас мир. Интеграция с предметной областью "Английский язык" способствует развитию познавательного и творческого потенциала обучающихся и повышению мотивации к изучению естественнонаучных и филологических дисциплин.



Применяемые технологии позволяют повысить интерес к изучению английского языка, проверить умения и навыки учащихся в нестандартной форме, улучшить память и мышление, а также позволяют создать речевые ситуации моделирующие коммуникативный процесс обучения и смоделировать естественную непринужденную среду для общения.

После вступительного слова учителя каждый участник урока-соревнования стремиться поймать свой Звездный час. Так как для данной возрастной группы присущи дух детской фантазии, мечтательности и стремления поймать удачу. Важно отметить, что учитель вместо традиционного оценивания использует метод успеха и поощрения, без акцента на неуспевающих. Ученики сами намечают план действий для достижения своего успеха. Они понимают, что для достижения поставленных целей им нужно быть активными, деятельностными.

Учитель использует игровые технологии, позволяющие раскрыть творческий потенциал учащихся при этом применив знания и умении на английском языке.

Примечание: используя различные педагогические технологии (интерактивные, игровые, развивающего обучения, здоровьесберегающие, коммуникативные, информационные, активных методов обучения, компьютерные, развития критического мышления) учитель добивает эффективности достижения поставленных задач. Заинтересованность выполнения заданий учащимися является подлинным индикатором повышения мотивации изучения иностранного языка. При выполнении предложенных заданий у учащихся формируются и совершенствуются универсальные учебные действия. Выбранная форма обучения в игре позволяет учащимся развивать в себе деятельностный подход в достижении поставленных задач учит ребят самостоятельно определять причины своего успеха и поражения. Учитывая важность применения здоровьесберегающих технологий учитель организовал музыкальную станцию, где ученик мог бы расслабиться, отдохнуть и зарядиться положительными эмоциями, а также использовать активные ритмичные движения

В каждом классе найдутся дети, которые читают много книг о природе и просто интересуются ею. Главными задачами данного мероприятия являются развитие кругозора, любознательности, воспитание бережного отношения и любви к природе. В ходе данной игры дети найдут много интересного и занимательного для себя, сделают новые открытия о многогранных связях человека с природой, связи всего живого на земле, узнают, как хрупок наш мир природы, поймут, что беречь его – наша задача.



Викторину можно использовать с любым УМК.

Цель викторины:

предложить обучающимся задуматься о собственном бережном отношении к окружающей среде. Материал подобран с учётом знаний и жизненного опыта подростков и носит межпредметный характер. Ключи, помимо правильных ответов, также содержат новую информацию и носят познавательный характер. После выполнения заданий обучающимимя целесообразно провести с ними обсуждение, на знании каких фактов построены правильные ответы.

Викторина поможет повысить уверенность обучающихся в своих знаниях английского языка, тернировать различные виды речевой деятельности.

В ходе мероприятия актуализируется лексика по теме, развиваются умения говорения, формируется ценностное отношение к природе и проблемам окружающей среды

Форма проведения: Игра “Звездный час”

Задачи:
-активизировать познавательную деятельность детей;
-продолжить работу по привитию уважительного отношения к природе;
-показать значимость бережного отношения к окружающему миру;
-продолжить работу по привитию интереса к учебному предмету «Английский язык».


Оборудование: - таблички с цифрами, звёзды, буквы, слово;
- Презентация с игрой, интерактивная доска или экран, проектор;
- приз для победителя и поощрительный приз для проигравшего.

Правила игры:
• Игра состоит из 5 туров.
• В игре принимают участие 6 игроков.
• Игра «Звездный час» проводится на личное первенство.
• Играющим предлагается вопрос и несколько вариантов ответов. Участник должен найти правильный ответ и по сигналу ведущего поднять соответствующую табличку с цифрой. За правильный ответ даётся «звёздочка».
• По окончании тура тот, у кого меньше всего звезд, покидает игру и получает утешительный приз.
• 2 человека выходят в финал и между ними происходит поединок.

Побеждает участник, получивший большее количество звёзд.





Steps of the competition (quiz)

Leader:

Dear guests, teachers and friends! We are glad to see you at our competition. Today is Tuesday, the fifth of April. For the first time this year, our popular game “Star’s Hour” is holding at school stage.

My name is Elena. I’m the leader of today’s program.

Now, let me introduce our judges. Here they are: Marina Bolgova – a tenth former, … … etc.

Now, dear friends, I’ll introduce our boys and girls, who are taking part in today’s quiz.

The first player is Helen. (Applaud her, please!) Some questions for you, Helen.

How old are you, Helen - …
What form are you in? - …
What is your hobby? - …
Thank you!

The second player is Andrew.

Andrew, are you happy to take part in our game?
How do you do? - …

The third player is Maxim. Maxim is fond of English and he is also interested in computers. I wish him a success.

The fourth player is Sveta. She is fond of dancing.

What is your dream, Sveta? - …

The fifth player is Zhenya. Zhenya is fond of English and music.

The sixth player is Mike.

How are you, Mike? - … etc.

So, they are our participants. And now, I want to introduce their friends. They are going to play with them. Here they are: … … … etc. We wish them success. Applaud to them, please.

But before we start, who wants to get a star? (Getting a star you must tell the story, recite a poem or sing a song)

Participants: I want to get a star. I am going to have a star. Etc.

Leader: Now I’ll give the word to our judge.

Judge: We have spoken a lot and decide to give a star to Sveta, … … … etc.

(the assistants pin the stars)

 

Leader: We decided to devote this quiz to our ecology and we think it will be useful for you. It will help you to think of your future and future of our planet. And we hope you’ll do your best to save our planet.

The first round is called «Birds»

  1. You must listen and show the number of the bird which is sociable and stay in small flocks around the year. It is tolerant to cold, doesn’t migrate.

Raise your tables with the numbers. All right. Number … is right. You may do one step forward. As for you, dear friends, you are not right.

  1. These birds use their flipper-like wings to swim as they had lost their ability to fly millions of years ago. Underwater, they are extremely fast swimmers and deep divers. Interestingly, their swimming style resembles a bird in flight.

  2. This bird travels to Africa each September to avoid cold periods and lack of food during the winter in temperate areas of Europe and Asia. Although it spends almost nine months in Africa, it never sings while there. It does not build its own nests, because it is a brood parasite. That means that female uses nests of other birds to lay her own eggs.

  3. These birds are much smarter than birds, like owls, who often hunt them. Moreover, they also surpass the intelligence level of parrots.

  4. Show the number of the bird which is the largest member of a grouse family.

  5. Show the number of the fastest birds on the planet. It can fly at the speed of 70 to 115 miles per hour and travel more than 124.000 miles per year.

  6. This bird produces various unmusical songs that are composed of whistles, chuckles and rattling sounds.

Leader: Boys and girls! It’s very good that you know so much about birds. We must remember that BIRDS ARE OUR FRIENDS! We must take care of them especially in winter. Some of them fly to the warm countries, but there are many of them, who stay at home. Their life depends on our kindness and charity.

Winter is the time of hunger and cold. Just at this time the birds have need of our help. You can give them some grain, crumbs of bread or a piece of fat.

Thus you`ll save a lot of birds!

Help the birds in winter and in summer they`ll devote you their best songs and eat all wreckers in your kitchen - garden!

Now, dear friends, the first round comes to the end. Let’s know, who are the winners of our quiz?

There are only 5 pupils at our final. They are: … (перечислить поименно)

And we must say “Good-bye” to our lost player. We’ll give you and your friend sweet prizes. Thank you.

But how many stars has everybody now? Now, I’ll give the word to our judges. Please, you are welcome.

Judge: P1 has 3 stars. His friend has brought him a star. P2 has … . P3 has …etc.

Помощники прикалывают звезды. Applaud our winners, please.

Тhe second round is devoted to the trees.

Trees are very important in our planet. Let’s watch a film «A lesson from the gray wolf»

Dear children!

Follow fire safety rules in the forests!

Remember: the most dangerous enemy of forest is fire!

In case of fire call " 01 ", cellular communication "101 "," 112 ".

Main reason of forest fires is a "human factor": Unextinguished fire, a cigarette butt. All this, as well as the established dry, windy weather has led to increasing of fires on forest territory.

  1. Show the number of the tree which is associated with the tender beauty of the native land.

  2. It is also said colloquially to refer to a stupid person.

  3. This tree is a type of grass with a hard, woody, hollow stem. It is a perennial evergreen, meaning it grows every year and stays green year round. Hundreds of kinds grow in different regions of the world, and people have used them in everything from construction to medicine.

  4. In winter and in summer they stand both in one colour.

  5. It is known for the pretty shape of its leaves and its bright colo(u)r in the fall. There are several expressions related to клён:

  • maple leaf

  • maple syrup

6. This tree has long been a symbol of the Christmas season in various parts of the world. Consequently, many interesting facts exist in regards to its role with the holiday, including:

it plays a big role in mythology. The tree is considered one of heroes and crowns were made from its leaves, which ancient Greeks thought held magical powers.

7. These are the tallest trees in the world.

Leader: Now, dear friends, the second round comes to the end. Let’s know, who are the winners of our quiz?

There are only 4 pupils at our final. They are: … (перечислить поименно)

And we must say “Good-bye” to our lost player. We’ll give you and your friend sweet prizes. Thank you.

But how many stars has everybody now? Now, I’ll give the word to our judges. Please, you are welcome.

Judge: P1 has 2 stars. His friend has brought him a star. P2 has … . P3 has …etc.

Помощники прикалывают звезды. Applaud our winners, please.

Now, some music for you! Listen to music and enjoy it!

The third round of our quiz.

  1. Cherries are popular and often used in the industries of jams, jellies, ice-creams, marmalades, sauces and juices. Cherries are often used in cosmetic and perfume industry because of their beautiful fragrance. Cherry is a flowering plant that belongs to family of roses.

  2. Cranberries are also known as bearberries, because bears also like to consume them.

  3. Greek mythology experts believe apricots are the “golden apples” of Hesperides — the fruit Hercules was ordered to pick in the eleventh of his twelve labors.

  4. Blueberries improve memory and motor skills. They are known as anti-aging fruit because they delay senescence of cells. Blueberry prefers colder climate. Blueberries grow in the form of bush.

  5. The Chinese considered the pear, which they call “li,” to be a symbol of immortality.

  6. Apples come in all shades and colors of red, green and yellow. There is a classic story that Sir Isaac Newton came up with his law of gravity when an apple fell on his head.



There are only 3 pupils at our final. They are: … (перечислить поименно)

And we must say “Good-bye” to our lost player. We’ll give you and your friend sweet prizes. Thank you.

Applaud our winners, please.

The forth round of our quiz.


I must remind the players to you. They are …

And now, bricks to our stage, please! (помощники выносят кубики с буквами и кидают их на сцену, затем поднимают и ставят их той стороной, которой они упали, в один ряд)

The task is the next. You must make up the longest word including (using) all these letters. (на табло помощники пишут буквы с кубиков, обращенные к зрителям)

Leader addresses to the spectators: You may also take part in our competition. Make up the longest word including these letters. Your time is 2 minutes. Some music for you… The time is over. Who has a word consisting of 9 letters?

Who has a word consisting of 8 letters? Who has a word consisting of 7 letters? … etc.

There is no letter “…” in this word. We haven’t such word in English. Yes, you are absolutely right. You are the winner. Applaud him (her). Please, go to our stage. Who are you? Do you want to get a prize? Now you can see this black box. You must guess what is there in the box. I’ll try to help you describing it. It’s square and thin. It has a strawberry cream. Children like it very much, because it is very tasty. What is it? Oh, you are absolutely right. I’ll give you a bar of chocolate (зритель отгадывает и получает приз)

And what about our players and their friends? Are you ready to read the longest word?

Let’s check up the words. Name the words, please. (игроки по очереди называют слово)

Oh, the longest word has 9 letters. This word has 6 letters. We congratulate you and wish a success. How many stars has everybody now?

There are only 2 pupils at our final. They are: … (перечислить поименно)

And we must say “Good-bye” to our lost player. We’ll give you and your friend sweet prizes. Thank you.

Final round.

There are 2 pupils left. They are:.. You may sit at the desks

(помощники ставят табличку со словом)

Now, you can see the word : “ENVIRONMENT” (Такую же табличку получают их друзья-помощники) You must make up as many words as you can out of this word.

I’ll give you some time to prepare and make up words. And we’ll listen to some nice music

It is time to continue. P2, you must read the first, because you have some stars (читают слова по очереди). You may call your friends (друзья помогают, зачитывают свои слова. (Судьи следят, чтобы не было повторов, следят за буквами в слове).

Fantastic! Well done! You are the winner of our game.

Now, we’ll give presents. Applaud to him(her) Do you want to say some words?

What do you want to say us? Please, you are welcome.

Winner: I’m very glad to take part in our quiz “Star’s Hour”. I’m very happy have won in this game. It’s very nice. I like this game and I want to play it again. I suggest pupils to learn English better and take part in the “Star’s Hour”. Thank you

The Earth is our big home. We must keep it clean for ourselves and for the next generations, because nothing is forever and nature is getting tired. If we don't stop and think today, tomorrow the Earth could die.

1. We must keep the country tide.

We must grow flowers and trees.

We must leave wild flowers for others to enjoy.

We must protect our nature.

We must take care of birds and animals.

We must respect the life and work of the countryside.

We must put litter in the special bin.

We must recycle newspapers, bottles and metal cans.

We must feed birds in winter.

2. We should not throw trash in the streets or parks.

A lot of trash can be recycled.

We must not make fire in the forest.

We must not damage trees.

We must not kill birds and animals

We must not leave litter in the forest.

We must not throwing rubbish into the river.



Leader: Dear friends! Our game comes to the end. I hope you all enjoyed yourselves. The English language is very useful. The English language is very important. Try to get only excellent marks in English. Good-bye. See you soon. (Some English music sounds-звучит английская мелодия)

https://infourok.ru/urokkvn-dlya-klassa-ecological-problems-803412.html

https://blogs.transparent.com/russian/into-the-woods-tree-names-in-russian-part-i/

https://infourok.ru/prezentaciya-po-teme-lipeckiy-zoopark-1343600.html



Сохранить у себя:
Разработка внеклассного мероприятия по английскому языку для 6-8 классов («Звездный час») “Ecology” « Экология»

Получите свидетельство о публикации сразу после загрузки работы



Получите бесплатно свидетельство о публикации сразу после добавления разработки