"Настольные игры"

конспект занятия в 7 классе по английскому языку по теме "Настольные игры"

Содержимое разработки


Этап урока, время

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

1

Организационный момент


2 мин

- Good morning, children. Sit down, please.

- How are you?

So, I think we are ready to start our lesson.

- What date is it today?

- What day is it?

- Who is absent today?

- What is the weather like today?

-Good morning.

-I’m fine? Thanks and you?



-It is the 20th of February.

-It is Saturday.

-All are present.

-It is …

2

Сообщение темы и целей урока


1 мин

I want you to guess the title of our lesson Look at the screen and say what our lesson is about. (Показ картинок со слайдамиСлайд 1). Yes, you are right, it’s Games. (Слайд 2)

We shall speak about our free time, get information about English board games, speak about Russian (board) games, revise Present Simple and Present Continuous and we shall sing a song.

I hope the lesson will be interesting for you and you will enjoy it. (Слайд 3)

Угадывают тему урока после просмотра слайдов.

3

Фонетическая гимнастика


2 мин

Let`s practice some English sounds. Look at the screen, name the sound and read the words with this sound:

(учитель показывает ученикам транскрипционные значки и просит назвать звуки и английские слова с ними)

(Слайд 4)

[w] – windsurfing, swimming, win

[ʌ]- success , puzzle, fun

[ı] - win, billiard, jigsaw puzzle

[a:] – marbles, darts, partner

[ɳ] – meeting, fishing, cycling

[æ] –scrabble, backgammon, acting









Учащиеся называют звуки и слова

4

Речевая разминка


2 мин

How do people usually spend their pastimes?(Слайды 5-6)

Now I want to know more about you. I would like to know how you like to spend your free time, what you are interested in.

Answer my questions, please. (T-P-P…):

- What do you do in your free time?

- Are you keen on playing computer games?

- Do you like to go swimming?

- Do you like to read books?

- Can you paint?

- When do you go fishing?

- Where can we go windsurfing?

- Do you often meet friends?

- Do you like to go cycling?

- What games do you know?

- What is your favourite game?

Thank you.















Дети отвечают на вопросы

5

Аудирование


4 мин

Now, let`s do listening. Please, open your books at page 59. Find Ex. 9. Listen and match the speakers to the activities they like. (Слайд 7) , Аудиозапись

Ready?

Change the works. Take your pencils and check the work of your classmates, please. (Слайд 8)

Count the mistakes and give the mark, please.

- What did you get?







Дети прослушивают запись.



Дети обмениваются работами и проводят взаимопроверку по слайду, оценивание.

Озвучивают свои оценки.

6

Чтение (Социокультурная информация)


7 мин

OK, we have had some fun, so let`s continue our work.

Please, open your books at page 61. Find Ex.1. P1, read the task, please.

  • Reading the task

  • Listening (Слайд 9,10,11,12) Аудиозапись

  • Reading CLUEDO (Слайд 10)

P1 – P2 – P3 - …

  • Reading SCRABBLE (Слайд 11)

  • Reading MONOPOLY (Слайд 12)

  • Questions:

- Which of the games is about solving a crime?

- Which of the games is about buying and selling property?

- Which of the games uses letters to make words?

Very nice!



- Now Ex. 2. Read again and mark sentences YES or NOW. (Слайд13)

Excellent! That`s right!



* Look at the board. What do these numbers mean? Make sentences. (*цифры на карточках*)

  • 80

  • 1943

  • 1949

  • 1933

  • 1934

  • 5000

  • 200 million









Дети читают задание упр. 1 стр. 61.

Дети прослушивают текст.



Дети читают по цепочке.





Дети отвечают на вопросы учителя.



- Cluedo



- Monopoly



- Scrabble







  1. Дети читают про себя

  2. Дети отмечают правильные ответы







Дети называют цифру и составляют с ней предложения.








7

Физ.минутка. (Слайд 14)

Дети под музыку выполняют движения за животными со слайдов на презентации.

8

Развитие умений и навыков устной речи


4 мин

Ex. 5 p. 61.

-What is the most popular board game in your country?

Make notes under the headings, and then talk about it. (Слайды 15-16)

  • Name

  • Aim

  • How to play it

  • Number of players







- Дети составляют по опорной схеме рассказ о самой популярной игре в России.

9

Повторение времен Present Simple и Present Continuous


3 мин

- Давайте вспомним как образуется Present Simple?

- Какое действие обозначает?







- Как образуется Present Continuous?



- Какое действие обозначает?

(Слайд 17)


- Просто глагол без частицы to, в 3л. ед. ч. добавляется окончание –s.

- Действие, которое происходит обычно, каждый день; выражающее привычку, постоянное состояние.

- Глагол to be в настоящем времени +глагол с –ing- окончанием.

- Действие, происходящее сейчас; запланированное действие в ближайшем будущем; выражающее раздражение.

10

Проверка домашнего задания


3 мин

Now let`s check your homework.

- What was your homework for today? (Слайд 18)



Проверка домашнего задания.

11

Прослушивание песни


4 мин

People in my Town

(a song about professions) (1куплет(Слайд 19), (раздать листочки со словами песни), Аудиозапись

I see a firefighter, fighting fires,

I see a car mechanic changing tires.

I see a pilot, flying through the air.

I see a barber, cutting people’s hair.

I see the people in my town

And I say:

Hey, brother, what’s going down?



  1. Дети читают за учителем по строчке

  2. Дети по просьбе находят глаголы в Pr.S. и в Pr.Cont.

  3. Дети поют вместе с учителем и записью

12

Домашнее задание


2 мин

Now, please write down your homework:

Ex. 5 p. 61.(объяснение домашнего задания) (Слайд 20)

(дети записывают домашнее задание)

13

Подведение итогов урока


1 мин

Your marks for the lesson are the following: (учитель оценивает работу учащихся на уроке).



Дети выставляют оценки

14

Рефлексия


2 мин

- Did you like our lesson? Show me happy or sad smiles.

- What have you learnt today?

(Слайд 21)

Very nice!

Well, the lesson is over. Good-buy.





(дети высказывают свои мнения об уроке)



- Good-buy.



Сохранить у себя:
"Настольные игры"

Получите свидетельство о публикации сразу после загрузки работы



Получите бесплатно свидетельство о публикации сразу после добавления разработки